Visitekaartje van het bedrijf
Grootte | Tussen 15 en 20 medewerkers |
Sector | Sanitair verwarming |
Geïmplementeerde Odoo applicaties | Verkoop - Verhuur - E-commerce - Inventaris - Aankoop - Boekhouding |
Het probleem
Dit Waalse bedrijf, gespecialiseerd in sanitaire verwarming, gebruikte al boekhoudsoftware. Het jongleerde ook tussen Excel en papier om de verhuur en verkoop van goederen te beheren, evenals de installatie en het onderhoud van zijn producten voor zijn klanten. Helaas betekende de wildgroei aan tools en media dat er veel informatie verloren ging en vooral tijd werd verspild. Administratief beheer werd te omslachtig en onstabiel voor de groeiende klantenportefeuille van het bedrijf en het grote aantal artikelen in voorraad.
De Odoo-oplossing geïmplementeerd door Nalios
Een geïntegreerde oplossing
Om de vele activiteiten sneller, eenvoudiger en intuïtiever te beheren, wendde het bedrijf zich tot Nalios, dat een geïntegreerde oplossing kon implementeren: enerzijds had het bedrijf vanuit het oogpunt van beheer een systeem nodig voor verkoop, verhuur, installaties, onderhoud en voorraden. Anderzijds, vanuit boekhoudkundig oogpunt, implementeerde Nalios een e-commerce oplossing en een compleet boekhoudprogramma.
Een gefaseerde implementatie
Om geen van de diensten die het bedrijf aanbiedt te verstoren, besloot Nalios om de systemen gefaseerd te implementeren. Het bedrijf voor sanitaire verwarming begon met de integratie van e-commerce, verhuur, verkoop en inkoopbeheer. Vervolgens werden de boekhouding en het voorraadbeheer geïntegreerd. Nalios rondde de implementatie af met het beheer van de technische interventies van het bedrijf bij zijn klanten.
En vandaag?
De komst van Odoo-diensten binnen het bedrijf heeft het mogelijk gemaakt om veel tijd te besparen. Hun accounts kunnen nu in een paar klikken worden beheerd en hun informatie is beter beschermd. Geen verlies meer, en dus geen fouten meer. Dankzij het globale zicht dat het bedrijf nu heeft op zijn vele activiteiten, kan het zich echt concentreren op de essentie, wat onvermijdelijk een positief effect heeft op zijn cashflow en de kwaliteit van zijn diensten.