Algemene Verkoopvoorwaarden

Algemene voorwaarden van NALIOS voor de levering van diensten


CANI BV (acterend onder de naam Nalios) 
Interleuvenlaan 62, 1435, Leuven
Reg. n° 1.005.134.091

1.  Toepassing. Alle contracten die worden afgesloten en diensten die worden geleverd door NALIOS of een van diens aangesloten kantoren met het recht deze naam te dragen (hierna "de Onderneming") zijn onderworpen aan deze algemene voorwaarden, met uitsluiting van deze van de Klant. De Klant verklaart kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en deze te aanvaarden alvorens het contract aan te gaan. De aanvaarding van het aanbod van de Onderneming impliceert dus de aanvaarding van de algemene voorwaarden zonder beperking(en) of voorbehoud(en).

 

2. Diensten geleverd door het Bedrijf. §1 Het bedrijf is een expert in advies en training in software-implementatie en verandermanagement. De adviesdiensten die door de Onderneming aan de Klant moeten worden geleverd, zullen door de Partijen worden bepaald vóór de aanvang van de diensten, en de Partijen zullen deze in onderling overleg aanpassen en/of uitbreiden, indien nodig. Het bedrijf biedt ook Odoo software ondersteuning/onderhoudsdiensten. §2 Het staat de Onderneming vrij om de voor de Klant te leveren diensten geheel of gedeeltelijk uit te besteden aan derden.

 

3. Verplichtingen van de Klant. §1 De Klant is verplicht om de Vennootschap spontaan en bij het afsluiten van de overeenkomst alle informatie te verstrekken met betrekking tot de door de Vennootschap te leveren diensten. §2 Indien de cliënt niet meewerkt aan de dienstverlening door de vennootschap of de overeengekomen termijnen of afspraken niet nakomt, kan de vennootschap haar dienstverlening beëindigen zonder schadevergoeding aan de cliënt. §3 De cliënt is verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de informatie en documenten die hij aan de vennootschap verstrekt. Vertaald met DeepL.com (gratis versie)​.

§4 De Klant neemt passende maatregelen om zijn computers en computersysteem te beschermen.

 

4. Verplichtingen van het Bedrijf. §1 Het Bedrijf verplicht zich om zijn uiterste best te doen om de diensten binnen de overeengekomen termijnen te leveren. De verplichtingen van het Bedrijf zijn echter inspanningsverplichtingen en geen resultaatsverplichtingen.

§2 De Onderneming neemt passende organisatorische en administratieve maatregelen om te voorkomen dat haar diensten aanleiding geven tot belangenconflicten tussen Klanten. Daartoe is de Klant verplicht om de Onderneming op de hoogte te brengen van alle informatie die de Onderneming in staat zou kunnen stellen een belangenconflict in hoofde van de Onderneming op te sporen.

Verplichtingen in het kader van ondersteunings-/onderhoudsdiensten die onderworpen zijn aan een maandelijks of jaarlijks abonnement afgesloten met Nalios.

4.1.   Bug fixing. In het geval van een bug die rechtstreeks verband houdt met het programma

Odoo, verbindt het Bedrijf zich ertoe het support ticket op odoo.com te schrijven, in te stellen en op te volgen en verwijst naar de algemene voorwaarden van Oodoo (punt 4.1.), beschikbaar op het volgende adres : https://www.odoo.com/documentation/17.0/fr/legal/terms/enterprise.html#bug-fixing-service www.odoo.com/documentation/user/14.0/fr/legal/ter .

4.2.   Support. §1. Tijdens de duur van het contract kan de Klant gratis een onbeperkt aantal tickets openen, uitsluitend voor vragen over Odoo-bugs (zie

punt 4.1) of standaard Odoo-functionaliteiten die reeds door het Bedrijf zijn geïmplementeerd in de productiedatabase van de Klant. §2 Andere verzoeken, zoals vragen met betrekking tot functionaliteiten/toepassingen die niet door de Vennootschap zijn geïmplementeerd of met betrekking tot ontwikkelingen die nog moeten worden uitgevoerd, zullen de partijen met elkaar overleggen over dit onderwerp, waarbij het de Vennootschap vrij staat om te overwegen of deze vragen binnen haar ondersteuningstaak vallen.

§3. Tickets kunnen per e-mail worden verstuurd naar [email protected]

 

5.         Aansprakelijkheid van de Vennootschap §1 Als de diensten van de Vennootschap binnen een bepaalde termijn moeten worden uitgevoerd, is de Vennootschap niet aansprakelijk voor overschrijding van deze termijn als dit te wijten is aan de Klant (met name voor het niet nakomen van zijn verplichting zoals vermeld in artikel 3§1), aan derden of aan overmacht. §2 De Vennootschap is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit de onjuistheid of onvolledigheid van de informatie die haar door de Klant moet worden verstrekt overeenkomstig artikel 3§1 van deze algemene voorwaarden. §3 De aansprakelijkheid van de

De aansprakelijkheid van de Vennootschap, zowel contractueel als buitencontractueel, en voor een handeling waarvoor zij verantwoordelijk is of waarvoor een van haar onderaannemers of werknemers verantwoordelijk is, is in elk geval beperkt tot het bedrag van de diensten die aan de Klant gefactureerd zijn (exclusief btw) in het kader van het geval waarin de aansprakelijkheid van de Vennootschap in vraag wordt gesteld. Bij gebrek aan een aan de Klant gefactureerd bedrag is de maximale aansprakelijkheid van de Vennootschap beperkt tot 7.500,00 EUR per schadegeval. §4 De Vennootschap aanvaardt geen aansprakelijkheid in geval van schade of verlies als gevolg van een ontoereikende beveiliging van haar informaticasysteem door de Klant (artikel 3§4).





6. Prijs van de diensten. §1 De Onderneming factureert haar diensten op basis van een uurtarief of een andere methode die tussen de Partijen is overeengekomen en is vastgelegd in een offerte die door de Onderneming aan de Klant wordt verstrekt. §2 Facturen worden door de Onderneming uitgereikt vóór de aanvang van haar diensten, hetzij tijdens de uitvoering van dergelijke diensten. §3 De facturen van de Onderneming zijn contant betaalbaar. Bij gebreke van een schriftelijke klacht of betwisting binnen de 14 dagen na de datum van uitreiking van de factuur, wordt deze geacht door de Klant te zijn aanvaard. §4 In geval van niet-betaling op de vervaldag wordt de factuur van rechtswege en zonder ingebrekestelling verhoogd met een intrest van 12% per jaar en een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het factuurbedrag, met een minimum van 60,00 EUR. §5 In geval van niet-betaling van een factuur op de vervaldag, de Onderneming behoudt zich het recht voor om onmiddellijk, zonder voorafgaande ingebrekestelling, elke verdere uitvoering van de nog uit te voeren diensten op te schorten, ongeacht haar recht om het contract als beëindigd te beschouwen en schadevergoeding te eisen.


7.   Overmacht. In geval van overmacht waardoor de partijen hun verplichtingen niet of slechts gedeeltelijk kunnen nakomen, worden deze verplichtingen opgeschort. Als de onmogelijkheid om hun verplichtingen na te komen langer dan zes maanden duurt, kunnen de partijen het contract zonder kosten of schadevergoeding beëindigen. Gevallen van overmacht zijn onder andere stakingen, burgeroorlog, pandemieën, natuurrampen of andere gebeurtenissen buiten hun macht die hen verhinderen hun verplichtingen na te komen.

8.  Marketingmateriaal. De Klant geeft hierbij toestemming aan het Bedrijf om de naam van de Klant en, indien van toepassing, het logo of ander onderscheidend teken van de Klant te gebruiken in zijn marketing- en reclamemateriaal, evenals in zijn referenties en op zijn website.


9. Intellectuele eigendomsrechten. De media, mededelingen, documenten, dia's of andere geschriften die door de Onderneming aan de Klant worden verstrekt in verband met de uitvoering van de diensten, evenals alle tekeningen, modellen, handelsmerken of illustraties die daarop verschijnen, al dan niet geregistreerd, zijn en blijven de exclusieve eigendom van de Onderneming en mogen niet door de Klant worden gereproduceerd zonder haar toestemming. 

 

10.    Vertrouwelijkheid. Elke Partij draagt er zorg voor, op straffe van schadevergoeding, dat alle gegevens die haar door de andere Partij worden verstrekt in verband met de uitvoering van het Contract en de levering van de Diensten strikt vertrouwelijk blijven.

 

11. Persoonsgegevens. De persoonsgegevens van de Klant worden door de Onderneming verzameld en verwerkt met het oog op de uitvoering van haar contractuele opdracht, het beheer van de dossiers en de facturatie. De Onderneming verbindt zich ertoe de gegevens te verwerken in overeenstemming met de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van persoonsgegevens.

12. Odoo Database Hosting en Back-up Diensten. §1. Bij het aanbieden van Odoo database hosting diensten, verbindt het bedrijf zich ertoe om alle redelijke middelen te gebruiken om de beschikbaarheid, integriteit en veiligheid van gehoste gegevens te garanderen. Deze maatregelen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, regelmatige gegevensback-ups en de toepassing van passende beveiligingsmaatregelen om gegevens te beschermen tegen ongeoorloofde toegang. §2 De Klant erkent en aanvaardt echter dat de risico's die verbonden zijn aan het hosten en overdragen van gegevens via het internet niet volledig kunnen worden uitgesloten. Bijgevolg kan het Bedrijf niet aansprakelijk worden gesteld in het geval van verlies, storing of storing van gegevens als gevolg van factoren die redelijkerwijs buiten de controle van het Bedrijf liggen. §3 De Klant is verantwoordelijk voor het bijhouden van adequate back-ups van alle gegevens die aan de Onderneming zijn toevertrouwd voor hosting. §4 De Klant verbindt zich er ook toe om sterke wachtwoorden in te stellen voor alle gebruikers om een veilige toegang tot hun gegevens te garanderen. §5 De Klant is tevens verantwoordelijk voor het naleven van alle toepasselijke wet- en regelgeving met betrekking tot het verzamelen en verwerken van persoonsgegevens en/of gevoelige gegevens. Het Bedrijf kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het niet naleven van dergelijke wet- en regelgeving door de Klant. §6 De specifieke voorwaarden van Odoo database hosting en back-up diensten, met inbegrip van de toepasselijke tarieven en kosten, zullen worden gedefinieerd in een specifieke bijlage bij deze algemene voorwaarden, die door de Klant zal worden aanvaard en ondertekend.

§6. Specifieke voorwaarden voor hosting en onderhoud

Back-up van Odoo-databases, met inbegrip van de toepasselijke tarieven en kosten, zullen worden gedefinieerd in een specifieke bijlage bij deze algemene voorwaarden, die zal worden aanvaard en ondertekend door de Klant.

 

13.    Geschillen. Elk geschil dat voortvloeit uit de uitvoering van het contract of deze algemene voorwaarden wordt beheerst door het Belgisch recht. In geval van een geschil geven de partijen de voorkeur aan een minnelijke schikking. Bij gebreke daaraan zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement waar de maatschappelijke zetel van de Vennootschap gevestigd is, bevoegd.


Algemene voorwaarden van NALIOS voor de verkoop van apparatuur

1.  Toepassing

1.1. Alle contracten voor de verkoop van apparatuur gesloten met de NALIOS BV (hierna "de Onderneming") zijn onderworpen aan deze algemene voorwaarden, met uitsluiting van deze van de Klant. De Klant verklaart kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en deze te aanvaarden alvorens het contract aan te gaan. De aanvaarding van het aanbod van de Onderneming impliceert dus de aanvaarding van de algemene voorwaarden zonder beperking(en) of voorbehoud(en).

1.2. De bestelling wordt geacht tot stand te zijn gekomen wanneer de Klant het aanbod van de Onderneming aanvaardt..

 

2. Prijs en betaling van de apparatuur

2.1.  De prijs van de uitrusting is de prijs die in de offerte wordt vermeld. De vermelde prijzen zijn de definitieve prijzen.

2.2. De apparatuur blijft eigendom van de Onderneming tot de volledige betaling van de verkoopprijs en eventuele leveringskosten door de Klant.

2.3. De facturen van de Onderneming zijn contant betaalbaar. Bij gebreke van enige schriftelijke klacht of betwisting binnen de 14 dagen na factuurdatum, wordt de factuur geacht te zijn aanvaard door de Klant.  

2.4. In geval van niet-betaling op de vervaldag wordt de factuur van rechtswege en zonder ingebrekestelling verhoogd met een intrest van 12% per jaar en een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het factuurbedrag, met een minimum van 100,00 EUR.

 

3.  Livraison

Het bedrijf levert de apparatuur aan de klant. Op verzoek van de Klant wordt de apparatuur geconfigureerd door het Bedrijf, tegen een tussen de Partijen overeen te komen prijs. 


4.  Réclamations

Bij ontvangst van de apparatuur is de Klant verplicht om de hoeveelheid, kwaliteit en conformiteit van de geleverde producten te controleren, en is hij ook verplicht om de producten te controleren op eventuele zichtbare gebreken. Indien de Klant niet binnen de 48 uur na de levering per aangetekende brief reageert op een duidelijk gebrek aan het geleverde materiaal, wordt hij geacht deze zonder voorbehoud te hebben aanvaard. 

6. Persoonsgegevens

De persoonsgegevens van de Klant worden door de Onderneming verzameld en verwerkt met het oog op de uitvoering van haar contractuele opdracht, het beheer van de activiteiten van de Onderneming en het verstrekken van de nodige informatie aan de Klant.

 

6. Aansprakelijkheidsbeperking

Nalios is enkel aansprakelijk in geval van bedrog of overtreding van een dwingende wet. In het geval van een defect aan de producten, moet dit gedetailleerd worden gemeld per aangetekend schrijven binnen de 30 dagen na ontdekking, zoniet wordt het defect verbeurd verklaard. De opdracht van Nalios beperkt zich tot het doorgeven van de nodige informatie aan de fabrikant om het probleem op te lossen. Nalios kan in geen geval verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen in de interventie van de dienst na verkoop van de fabrikant of een weigering van deze dienst om in te grijpen. Nalios behoudt zich ook het recht voor om van de Klant te eisen dat hij zich rechtstreeks tot de fabrikant wendt om een technisch probleem op te lossen, wat de Klant uitdrukkelijk aanvaardt. Nalios biedt geen andere garantie dan die welke door de fabrikanten wordt geboden. In geval van interventie door de fabrikant, tenzij anders overeengekomen, kan de klant geen terugbetaling eisen; er kan enkel om een herstelling worden gevraagd, zonder dat Nalios aansprakelijk is voor de tijd die nodig is voor deze herstelling. Nalios is in geen geval aansprakelijk voor indirecte of immateriële schade (zoals verlies van gegevens, winst, omzet, klanten, opportuniteit, werking, reputatie, enz.) Nalios garandeert niet dat de producten voldoen aan alle verwachtingen van de klant indien deze niet uitdrukkelijk schriftelijk zijn geformuleerd bij het sluiten van de overeenkomst. In ieder geval kan Nalios niet aansprakelijk worden gesteld voor gebreken die het gevolg zijn van onvoldoende onderhoud of normale slijtage. Nalios is niet verantwoordelijk voor de compatibiliteit van de geïnstalleerde goederen met andere apparatuur die zij niet heeft verkocht of geïnstalleerd. De Klant is er zich eveneens van bewust dat de goede werking van de producten kan afhangen van de kwaliteit van zijn internetnetwerk, waarvoor hij als enige verantwoordelijk blijft.

 

7.  Litiges

13. Geschillen. Elk geschil dat voortvloeit uit de uitvoering van het contract of deze algemene voorwaarden is onderworpen aan het Belgisch recht. In geval van een geschil geven de partijen voorrang aan een minnelijke schikking. Indien dit niet het geval is, zijn uitsluitend de rechtbanken van het arrondissement van de maatschappelijke zetel van de Onderneming bevoegd.


Onze algemene verkoopvoorwaarden per agentschap


Nalios Wallonïe : www.nalios.com/cgv

Nalios Vlaanderen : www.nalios.com/cgv-bv

Nalios Zwitserland : https://www.nalios.com/cgv-suisse

Nalios Frankrijk: https://www.nalios.com/cgv-france

Nalios Antilles-Guyane : https://www.nalios.com/cgv-antilles-guyane